Etický kodex
Etický kodex zaměstnanců Střední školy služeb a podnikání si klade za cíl popsat společně sdílené hodnoty, jejichž naplnění by mělo vést ke spokojenosti žáků, rodičů a pedagogických i nepedagogických pracovníků školy při každodenním provozu.
- Zaměstnanci dělají vše, co mohou, pro dobré výsledky školy.
- Za jakékoli situace vystupují slušně a korektně, nesdělují žádné důvěrné informace týkající se školy, kolegů nebo žáků mimo školu.
- Vyhýbají se střetům, respektují ustanovení zavedeného systému.
- Zaměstnanci školy se vždy chovají tak, aby byla Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba vnímána veřejností jako celek pozitivně.
- Etický kodex není obecně závazným právním předpisem, ale je souborem pravidel, který doplňuje zákonné právní normy.
Učitel a žáci
- Učitel rozvíjí intelekt, dovednosti a schopnosti žáků.
- Vytváří, podporuje a zachovává vhodné prostředí k výuce.
- Hlásí se k ideálům demokracie a v tomto duchu působí na výchovu žáků.
- Učitel respektuje žáka jako svébytnou osobnost, je empatický a tolerantní.
- Je objektivní a spravedlivý, neupřednostňuje žádného žáka, aplikuje rovný přístup ke všem.
- Učitel citlivě přistupuje k důvěrným informacím o žácích.
- Respektuje žáka jako partnera, nezneužívá svého postavení vůči žákům.
Učitel a rodiče
- Učitel spolupracuje s rodiči, rozvíjí s nimi kvalitní vztahy, buduje vzájemnou důvěru a respektuje právo na soukromí.
- Srozumitelně a objektivně informuje rodiče o chování a prospěchu žáků.
- Učitel se snaží, aby rodina a škola působila jednotně.
Učitel a kolegové
- Učitel aktivně spolupracuje s vedením školy a s kolegy v zájmu vzdělávání žáků.
- Informuje se o dění ve škole a přispívá svými návrhy ke zlepšení chodu školy tam, kde to považuje za nezbytné.
- Respektuje všechny zaměstnance, vytváří atmosféru spolupráce.
- Učitel je loajální vůči škole na veřejnosti a podílí se na rozvoji image školy.
- Před žáky reprezentuje kolegiální vztahy a vzájemnou loajalitu v rámci pedagogického sboru.
Učitel sobě
- Učitel se soustavně vzdělává ve svém oboru, prohlubuje a rozvíjí své profesionální kompetence.
- Dodržuje vnitřní řády a směrnice školy a další pravidla; to, co vyžaduje po žácích, vyžaduje od sebe sama.
- Učitel je morálně bezúhonný, uvědomuje si, že je pro žáky vzorem.
- Dodržuje základní pravidla společenského chování.
- Učitel pečuje o svůj zevnějšek.